אתם צופים חריגה בחשבון? אל תחכו לטלפון מהבנק, תהיו אתם הראשונים להתריע על כך. וגם, בקרו מדי פעם בסניף והפכו את הבנק לשותף העסקי שלכם.
פעילות עסקית תקינה של חברה, קטנה כגדולה, מחייבת ניהול תזרים מזומנים. אם זיהיתם שהחשבון שלכם צפוי להציג חריגה מהמסגרת המאושרת על ידי הבנק, תהיו אתם אלה שמרימים טלפון לבנקאי/ת שלכם. אל תחכו לטלפון מהם. זה יסייע לכם לזכות בנקודות זכות מצד הבנק.
ציינו בפני הבנקאי שאתם עובדים מולו שאתם פועלים להסדרת העניין באופן מיידי ושתפו אותו בדרך הפעולה. אופי התנהלות כזה הוא אינדיקציה לכך שקיים בחברה מנגנון שליטה ובקרה. זה גם נותן איתות לבנק שקיים בצד השני לקוח אחראי, המבין את השלכות החריגה.
בנוסף, כדי לחזק את הקשר עם הבנק, בקרו אחת לרבעון בסניף, שתפו במה שמתרחש בחברה ובפרויקטים השונים עליהם אתם עובדים. ספרו על פעולותיכם למציאת מנועי צמיחה נוספים, ועשו זאת באופן כזה שהבנק ירגיש שותף ולא יופתע כשהחשבון יציג גידול בהוצאות ובתשלומים.