IBI Portfolio Management – ניהול תיקים הוליסטי

אנו מאמינים שהגישה הנכונה ביותר לניהול תיק השקעות היא לבחון אותו כחלק בלתי נפרד מעוגת הנכסים הכוללת שלכם

מערכת IBI
9 אוקטובר 2019 ב-12:28

ניהול תיק השקעות דורש מקצועיות והבנה בשווקים הפיננסיים המורכבים. כשאתם בוחרים ב-IBI ניהול תיקי השקעות אתם נהנים מלמעלה מ-40 שנות ניסיון ומכוורת של מומחים בתחומים שונים.

אנו דוגלים בניהול מקצועי של נכסים פיננסיים לצד התאמת תיק ההשקעות לצרכים שלכם. אנו מאמינים כי זו הדרך הנכונה להשגת המטרות המשותפות – לנו ולכם לאורך זמן.

אחד ההיבטים החשובים ביותר בבניית תיק השקעות הוא ראייה שלו כחלק מעוגת הנכסים הכוללת של הלקוח והלקוחה, כלומר, ניהול הוליסטי של הנכסים.

החסכונות הפנסיוניים, למשל, מהווים חלק בלתי נפרד מכלל הנכסים, ללא קשר לנזילותם. על כן, בעת בניית תיק השקעות, מנהלי תיק ההשקעות ב-IBI יבדקו אילו חסכונות פנסיוניים נמצאים ברשותכם, כמה כסף נצבר בהם, מתי הם הופכים לנזילים, היכן הם מושקעים ומה גובה דמי הניהול.

מנהלי ההשקעות יבדקו גם נכסים כדוגמת נדל”ן, פקדונות, קרנות השתלמות ונכסים אחרים הנמצאים בידכם. בסופו של דבר, יש להתייחס לכל הנכסים האלו כאל תיק השקעות אחד גדול ולבחון כל אפיק בו כדי לבחור את האסטרטגיה הנכונה לניהול הכסף הנזיל, כלומר תיק ההשקעות.

כיצד בונים תיק השקעות הוליסטי?

בעת בניית התיק, נבחר את תמהיל ההשקעות בתיק, כלומר החלוקה לאפיקים ומכשירי ההשקעה השונים. בשלב זה נלקחים בחשבון פרמטרים חשובים כגון: צרכים, רצונות ומידת ההעדפה לסיכון (תהליך ליבון צרכים).

חלק לא פחות חשוב בתהליך הוא בחינת היבטי מס, שכן חלק מאפיקי החסכון וההשקעה נהנים מהטבות מס שונות. באמצעות הקצאת נכסים נכונה נוכל לצמצם ככל האפשר את נטל המס.

כדי להמחיש את החשיבות של ובניית תיק השקעות “חכם”, נבחן את הדוגמא הבאה: לאחר תהליך ליבון צרכים, הוחלט יחד עם הלקוח/ה כי שיעור החשיפה למניות בתיק ההשקעות הכולל את כל הנכסים יעמוד על 30% מתיק ההשקעות. ניהול נכון של התיק יקצה את רוב החשיפה המנייתית לאפיקים הפנסיוניים, משיקולי מס, צעד שעשוי לשפר את ביצועיו של תיק ההשקעות הכולל.

שיקולי מס אינם היחידים. כדי להבין את החשיבות של ניהול תיק השקעות הוליסטי, חייבים להתייחס גם למציאות הכלכלית הנוכחית. סביבת הריבית, בארץ ובעולם, נמוכה עד אפסית וכך גם הריבית המתקבלת על פקדונות בנקאיים. לכן, קיים צורך אמיתי בניהול מקצועי ומיומן של תיק השקעות.

דברו איתנוהשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תכנים שיעניינו אתכם

    הירשמו לקבלת עדכונים במייל