4 דברים שצריך לדעת לקראת פגישה עם הבנק או הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה

התכנית העסקית שהגשתם במסגרת בקשת אשראי היא חשובה, אבל הפגישה עם נציגי הקרן חשובה אפילו יותר. התכוננו אליה: למדו את המספרים, זיכרו לנהל שיחה עניינית ו-ודאו שאתם מתואמים עם התוכנית שהגשתם. עוד טיפים - בכתבה

מערכת IBI
זמן קריאה
תאריך פרסום 12 מאי 2020 ב-12:18

הנה משהו שרבים לא יודעים: הגורם המכריע בתהליך הגשת בקשת אשראי לקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה אינו התכנית העסקית שהוגשה במסגרת הבקשה, אלא דווקא הפגישה עם נציג הקרן שמגיע לבית העסק/לחברה לאחר שהבקשה הוגשה.

ההכנה לפגישה היא אחד השלבים החשובים בתהליך, שכן להתרשמות מבעליה של החברה ומהתשובות שהוא מספק יש משקל רב בהחלטה. היכרות מקדימה עם מסלול הפגישה וסוג השאלות שעולות בה, תאפשר לכם להגיע אליה מוכנים ובטוחים בעצמכם.

כדי להבין טוב יותר את הסיטואציה, נבין תחילה את מטרותיה העיקריות של הפגישה:

התרשמות מבעל העסק/החברה- מי הוא (או היא, כמובן), מה הרקע שלו, מה הוא מבין בתחום וכמה שולט בחברה ובנתונים שלה.

וידוא נתונים המופיעים בתכנית העסקית ואיסוף נתונים נוספים- בין היתר, הפגישה נועדה גם כדי לוודא עד כמה הנתונים בתכנית העסקית תואמים למציאות והאם התשובות שנמסרות במהלכה זהות למה שנכתב בתכנית.

התרשמות מהמקום- גודל, סדר, מיקום, ארגון, היקף המלאי, תנועת האנשים במקום ובקיצור, להרגיש את העסק.

אז איך מתכוננים לפגישה?

נתחיל בדברים הבסיסיים: תגיעו לפגישה בזמן, השתיקו את הטלפון הסלולרי, סדרו השולחן ותנו את מלוא תשומת הלב שלכם לכלכלן שעשה את המאמצים והגיע אליכם.

בנוסף, יש ארבעה דברים חשובים שכדאי לעשות לקראת הפגישה ובמהלכה:

1. קיראו את התכנית העסקית לפני הפגישה

התשובות שנמסרות בפגישה צריכות להיות תואמות למידע שנמסר בתכנית העסקית, החל ממספר העובדים בחברה, תנאי תשלום, נתונים כספיים, מטרת ההלוואה וכו’. סתירות בין התכנית שהוגשה לבין מה שנמסר בעל פה יוצרות חוסר אמינות או תחושה של חוסר מקצועיות שלכם, ובכל מקרה, פוגעות ברושם שנוצר.

2. שיחה עניינית

הפגישה צריכה לעסוק בפעילות החברה כולה, מבלי להתמקד יתר על המידה בפרטים טכניים לגבי מוצרים ספציפיים או בסיפורים פיקנטיים. כדאי מאוד לתת לנציג הקרן להוביל את הפגישה ולענות על השאלות באופן ענייני. לא קצר מדי וגם לא ארוך מדי.

3. הכירו את המספרים

קיימים נתונים בסיסיים שבעל חברה אמור לדעת, והפגישה עם נציג הקרן היא בהחלט סיטואציה במהלכה ידע זה נבחן: היקפי הפעילות עם הלקוחות הגדולים, מחזורי מכירות חודשיים, רווח גולמי, נקודת איזון, מבנה האשראי בחשבונות הבנק, החזרי הלוואות ומידע נוסף.

4. תהיו אתם אלה שמדברים

לרוב מלווה את הפגישה יועץ, אך הציפייה היא כי בעל העסק יהיה זה שמספק את התשובות. עבודתו של יועץ טוב מסתיימת שניה לפני שהפגישה מתחילה, כאשר בעל העסק מוכן ובטוח לקראתה.

בסופו של דבר, אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני, ולכן כדאי להגיע לפגישה כשאתם במיטבכם. זכרו, במידה והתהליך מסתיים בדחיה, יש להמתין שישה חודשים לפני שיהיה ניתן להגיש בקשה נוספת לקרן, ובנוסף, נוצר מוניטין שלילי שלא תורם לסיכויי האישור בפעם הבאה שתגישו בקשה להלוואה.

מוזמנים ליצור עמנו קשר כדי שנוכל לסייע לכם בהגשת הבקשה לאשראי מהקרן ובהכנה לקראת הפגישה.

בהצלחה!

דברו איתנוהחל מ- 500 אלף ₪ | מינימום מחזור של 7 מיליון ₪ בשנה | מינימום ותק של שנתיים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו ל- 6212*