מהו מסחר יומי במניות בבורסה?

במסחר יומי סוגר/ת הסוחר/ת את כל הפוזיציות עד תום יום המסחר. התחום מתפתח וצובר תאוצה, אך יש בו גם סיכונים שראוי להכירם.

מערכת IBI
3 מאי 2021 ב-11:46

מסחר יומי במניות ובניירות ערך אחרים מתבצע על ידי הסוחר/ת ברמה תוך-יומית, כלומר, הסוחר/ת קונה ומוכר/ת במהלך יום המסחר, וסוגר/ת את כל הפוזיציות עד סיומו. לאחר סגירת כל הפוזיציות, מבצעים סיכום של הרווח או ההפסד.

מסחר יומי מבוצע גם על ידי לקוחות מוסדיים וגם על ידי לקוחות פרטיים, המעוניינים ליהנות מהמגמות היומיות המאפיינות את השוק ביום מסחר מסוים.

מסחר מסוג זה מתבצע על ידי מגוון פקודות מתקדמות או באופן יזום ובקצב מהיר, תוך חשיפה מקסימלית לתנודות השוק, המושפע מהסביבה המאקרו כלכלית, פוליטיקה ואירועים חדשותיים יומיים.

רוב הלקוחות המבצעים מסחר יומי עושים זאת בניירות ערך מגוונים: מניות, אופציות, חוזים עתידיים, סחורות ומט”ח. בנוסף, בין שיטות המסחר הקיימות ניתן למצוא גם מכירה בחסר (“שורט”), כאשר הסוחר/ת מבקש/ת לנצל ירידה במחיר של נכס מסוים כדי לגרוף רווחים. (כאמור, עד תום יום המסחר יסגרו כל הפוזיציות).

המסחר היומי צובר תאוצה

מסחר יומי תופס תאוצה בשנים האחרונות, לצד יעוץ השקעות בבנקים וניהול תיקי השקעות בבתי השקעות.

הסוחרים מרבים לעשות שימוש בחדרי המסחר של בתי השקעות, או לחילופין במערכות מסחר מתקדמות המציגות מידע פיננסי עדכני, פירוט על מצב השוק של עסקאות וכלים לניתוח טכני.

יכולות אלו מאפשרות לסוחר/ת לנהל פוזיציות כדי לנצל את המומנטום המיידי בשוק, בהתאם למדיניות ההשקעה שנבחרה. ניתן לעשות זאת באמצעות מספר פקודות מתקדמות בו-זמנית, למשל, מכירה וקנייה ב-STOP LOSS, מכירה ב-TRAILING וכו’, תוך ניתוח מצב השוק.

אבל – זהירות!

מסחר יומי היה בתחילה נחלתם הבלעדית של משקיעים מוסדיים. כיום, היכולת לנהל מסחר בשווקים הבינלאומיים באמצעות מערכות מתקדמות מאפשרת ליותר ויותר אנשים להתקרב לתחום זה. בשנים האחרונות ניתן לראות גם בתי ספר למסחר יומי, המתיימרים להבטיח הכנסה בטוחה, תוך הצגה רחבה של היתרונות.

אבל חשוב לקחת בחשבון גם את החסרונות והסכנות.

למשל, מה “עומק הכיס הפיננסי” שלכם? מה גובה ההפסד שתוכלו לשאת? מסחר במניות או בניירות ערך אחרים בהחלט עשוי להיות מסוכן ודורש התמודדות ברמה המנטלית, הן עם רווחים מהירים והן עם הפסדים. שניהם, זה לצד זה, מאפיינים תחום זה.

דברו איתנוהשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו ל- 6212*