כיצד לייצר הכנסה שוטפת?

מי לא ישמח לרכוש דירה, ליהנות בדרך מתשלומי שכר דירה ולממש אותה כעבור פרק זמן ברווח נאה? רבים לא יודעים, אבל קיימות דרכים נוספות ליהנות מתשואה או מתקבולים שוטפים גם בלי לרכוש נדל"ן

גיל דותן
מנהל מחלקת פרמיום, IBI ניהול תיקים
16 פברואר 2023 ב-14:53

לקוח שלי, בעל תיק השקעות בהיקף מכובד, התקשר אלי ושיתף אותי בשמחה רבה בכך שמימש בהצלחה השקעה שביצע בקרקע חקלאית בצפון הארץ לפני שבע שנים. הרכישה הזו הסתיימה ברווח נאה ומרשים. אבל שבע השנים האלו עברו בחוסר ודאות רבה ובמאבקים עסקיים ומשפטיים. "אני לא מוכן לחזור על החוויה הזו עוד פעם", הוא סיכם.

רכישת קרקע או נכס מניב אחר במחיר "מציאה" ומימושם ברווח מרשים היא בוודאי משהו שרבים יהיו שמחים לעשות. אבל האם קיימות דרכים נוספות ליהנות מתשואה או מתקבולים שוטפים במהלך הדרך, בלי לרכוש נכס?

התשובה היא ש: כן, יש אפשרות נוספות: IBI PREMIUM – תיק השקעות מניב כתחליף לדירה להשקעה.

הקדמה קצרה על השקעות:

בעולם ההשקעות ישנן אפשרויות רבות: ניירות ערך, נדל”ן, יזמות טכנולוגית, אגרות חוב ועוד. להשקעות יש שתי מטרות: יצירת רווח הון ו/או קבלת תזרים מזומנים יציב.

יצירת רווח הון

רווח זה נוצר מהגדלת שווי ההשקעה, למשל באמצעות רכישת נדל"ן ייזומי (כמו אותה קרקע חקלאית) ומכירתו ברווח, השקעה בסטארט-אפ מצליח, בסחורות שמחירן עולה ועוד.

איך זה קורה? ערך ההשקעה עולה והמשקיע או המשקיעה יכולים לממשה וליהנות מעליית שוויה. זה מתחיל בכך שמשקיעים מעריכים שהערך בהווה נמוך וצפוי לעלות בעתיד.

הבעיה: תמיד יש סיכון, לא מעט פעמים החלום מתנפץ וההשקעה נכשלת.

קבלת תזרים יציב

בהשקעה מסוג זה אנו מצפים לקבל תזרים מזומנים יציב. הדוגמה הקלאסית לכך היא נדל”ן מניב, למשל דירה להשקעה המניבה שכר דירה חודשי.

סוג השקעות כזה הוא לרוב שמרני יותר וסולידי. במקרה של דירה, התקבול התקופתי מעוגן בחוזים וההשקעה היא במשהו קיים ורווחי, ולא בחלום עתידי.

להשקעה כזו המשקיעים מגיעים בגישה שונה: עדיין קיימת ציפייה שההשקעה תניב רווח, אבל יש פחות התייחסות לתנודה כזו או אחרת בשווי, ועיקר המיקוד הוא בתזרים המזומנים שההשקעה מייצרת.

מה שמעניין זה הוא שאנו לא תמיד מודעים לכך, אבל פעמים רבות שתי המטרות מתמזגות.

אומנם, רוב ההשקעות המניבות תזרים כוללות גם אפשרות לרווח הון מסויים, וברור שנשמח אם שווי  השקעתנו יגדל, אבל מדובר בתוצר לוואי שאינו מטרת ההשקעה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על ניהול תיק השקעות בהתאמה אישית? לחצו כאן

איזה משקיעים אתם – של רווח הון או של תזרים?

החלוקה שהוזכרה מעלה מסייעת להגדיר לעצמנו מה אנו באמת מחפשים, להבין מהי התשואה בה אנו מעוניינים ומהו הסיכון שאנו מעוניינים להיחשף אליו תוך כדי.

תיקי השקעות קלאסיים מכוונים בעיקר למיקסום שווי התיק תוך התאמה אישית ליעדי הלקוח או הלקוחה, למטרות, לצרכים ולטווח הזמן, ולא פחות חשוב, לרמת הסיכון.

ישנם סוגים נוספים של תיקי השקעות, אחד מהם הוא IBI PREMIUM, תיק השקעות המיועד לייצר עבורכם תזרים, מבלי לרכוש נכס מניב כמו דירה להשקעה או נכס מניב אחר.

תיק זה מבוסס על איגרות חוב קונצרניות (של חברות) ומניות מוטות תזרים, של חברות שתחום פעילותן ממוקד בפעילות מניבת תזרים.

מה הן מניות מוטות תזרים?

מניות של חברות המחלקות דיבידנדים. חברות מוטות דיבידנד הן, ברוב המקרים, יציבות, בוגרות ובשלות, בעלות פעילות עסקית רווחית וקבועה. לדוגמה, בנקים בישראל המחלקים דיבידנד בהתאם לרווחים שהשיגו.

לאורך זמן, מניות מוטות דיבידנד עשויות להשיא תשואה גבוהה יותר ובתנודתיות נמוכה יותר מאשר מניות המדד הכללי, למשל S&P 500 מפני שהחברות עוסקות לרוב בסקטורים יציבים אשר יכולים לעמוד את צפי ההכנסות העתידיות בוודאות גבוהה.  אין ספק שגם השקעה בתחומים "תזרימיים" כרוכה בסיכון, אך הוא כנראה נמוך יותר.

תיק השקעות מניב כתחליף לדירה להשקעה

בעבודתי כמנהל השקעות ללקוחות פרטיים וחברות, אני פוגש אנשים רבים ולכל אחד ואחת צרכים משלו ומשלה. תיק השקעות "קלאסי", כזה הבנוי היטב ומתוכנן אישית, נותן מענה לרוב הלקוחות, אך ניתן גם לשלב בו רכיבי השקעות נוספים, כמו למשל "תיק השקעות מניב".

לדוגמה, מספר לקוחות שאני בקשר עמם ביקשו ליצור תחליף להשקעה בדירה. הם ביקשו לחסוך לעצמם את כאב הראש הכרוך בלהיות בקשר עם שוכרים וביצוע תיקונים, וגם להימנע מעלויות כבדות נוספות: תשלום מס רכישה בשיעור מינימלי של 8% מערך הדירה (על דירה שנייה ומעלה), עלויות תיווך ותשלומים לעורך דין.

צריך להבין משהו חשוב: עלויות אלו יוצרות "קנס" שווה ערך לדמי שכירות של שלוש שנים. כלומר, רק לאחר שלוש שנים מרכישת הדירה תוכלו להתחיל ליהנות מהתזרים שמניבה לכם ההשקעה.

אז לסיכום, לא חייבים לקנות דירה, משרד או קרקע חקלאית כדי ליהנות מהשקעה מניבה.

תיק השקעות מניב הוא רכיב השקעה שמטרתו להעניק תזרים קבוע ויציב מהשקעה ארוכת-טווח,  שהינה  נזילה, ללא "קנסות".

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על תיק IBI PREMIUM? לחצו כאן

אין לראות בכתבה זו ייעוץ או המלצה לביצוע פעולה ו/או השקעה כלשהי. המידע המפורט לעיל הינו מידע מקצועי מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בסוגי ההשקעות המאוזכרות בו והאמור לעיל אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכיו הייחודיים של כל משקיע ואין בו כדי להבטיח תשואה או רווח כלשהו בתיק ההשקעות. השירות כפוף לתנאי החברה והתאמתו לנתוני או צרכי הלקוח. אי.בי.אי. אמבן- ניהול השקעות בע"מ עוסקת בניהול תיקי השקעות ושיווק השקעות בלבד ואינה עוסקת בייעוץ. המידע לעיל אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ והדרכה מקצועיים על ידי מי שמוסמך להעניקם. כמו כן, על כל לקוח לפנות לקבלת ייעוץ והדרכה בקשר עם השקעתו הפוטנציאלית, לרבות ייעוץ מס המתחשב בנתוניו ומצבו המיסויי.

דברו איתנו

    תכנים שיעניינו אתכם

    הירשמו לקבלת עדכונים במייל