השקעות בעסקים המחויבים לקידום מטרות חברתיות

קרן האימפקט 2B-Community הוקמה על ידי יואל חשין, משקיע היי-טק ומייסד קרן ההון סיכון 2B-Angels. בשנת 2015 יואל הקים את 2B-Community וגייס את השותף המנהל שחר בוצר, המכהן במקביל כיו"ר איסתא ליינס חברת האחזקות הגדולה בישראל בתחום התיירות. 2B-Community הוקמה במטרה לבצע השקעות בעסקים או מיזמים עסקיים שמעוניינים בהשקעה לצורך צמיחה אבל גם מוכנים להתחייב לקוד אתי ולהקצאת חלק משמעותי מרווחי העסק לצורך קידום מטרה חברתית. אנו קוראים לתאגיד מהזן הזה "תאגיד קהילתי" ומאמינים שבעתיד הקרוב עסק שלא ידע להסביר איזו מטרה חברתית הוא מקדם יתקשה לשרוד מבחינה עסקית.

שוק האימפקט הוא הדבר הגדול הבא ולכן אנחנו שם

שוק השקעות האימקפט הינו אפיק השקעות המתפתח במהירות בשנים האחרונות, והיקף הנכסים המנוהלים בו מגיע לכ- 60 מיליארד דולר, כשב-2014 לבדה הושקעו למעלה מ- 10 מיליארד דולר. להבדיל מקרנות פרייבט אקוויטי מסורתיות, קרנות אימפקט ממוקדות בהשגת שורה תחתונה כפולה: גם תשואה פיננסית על ההשקעה (ROI) וגם תשואה  חברתית (SROI). ייחודיות המודל של 2B-Community היא שבשונה ממודלים אחרים בעולם האימפקט, מדובר במנגנון שוק בלתי תלוי בתרומות, המייצר זהות אינטרסים: ככל שהעסק מרוויח וצומח יותר כך האימפקט החברתי גדול יותר והתשואה למשקיעים גבוהה יותר.

על פי דו"ח ה- GIIN שיצא לאחרונה, ובמסגרתו הושוו ביצועים של 51 קרנות אימפקט לעומת 705 קרנות פרייבט אקוויטי במהלך תקופה של למעלה מעשור, עולה כי התשואה הממוצעת בעולם למשקיעים בקרנות האימפקט עמדה על 6.9% בעוד התשואה הממוצעת של קרנות רגילות הייתה 8.1%, פער של מעט יותר מ- 1%. בנוסף, עלה מהדו"ח כי ממש כמו קרנות הפרייבט אקוויטי הרגילות, גם אצל קרנות האימפקט, שני שלישים מהקרנות הרוויחו והראו תשואה חיובית ושליש הראו תשואה שלילית (מדובר בתשואה נטו למשקיעים לאחר עמלות).

המטרה שלנו: להתמקד בעסקים חברתיים עם מחזור פעילות של מעל 1 מיליון ש"ח בשנה

בקרן האימפקט2B-Community  אנו שואפים להשקיע בעסקים קטנים-בינוניים צעירים, בעלי פוטנציאל צמיחה משמעותי ועם מחזור פעילות של מעל ל- 1 מיליון ש"ח בשנה. בדרך כלל, ההשקעה של 2B-Community היא בטווח של בין 100 אלף דולר ל- 600 אלף דולר, כאשר לאחר בדיקות נאותות עסקיות וחתימה על כתב הבנות אנו מקימים שותפות ייעודית עבור כל השקעה ומגייסים ממשקיעים חיצוניים כמחצית מסכום ההשקעה.

2B-Community בוחנת השקעות במגוון רחב של סוגי עסקים וסקטורים עסקיים, כשהקו המנחה הוא השקעה בעסקים המקיימים במקביל מחויבות חברתית ומצוינות עסקית.  מה ההגדרה שלנו למצוינות עסקית? אנו מחפשים יזמים בעלי מומחיות מקצועית וניסיון ניהולי או יזמי בתחום בו הם שואפים לפעול, צוות חזק ואיכותי בעל מחויבות גבוהה לעסק, יתרון תחרותי ברור וצורך אותנטי למוצר או לשירות. מהצד שלנו, אנו ממוקדים בעסקים בהם נהיה שותף אסטרטגי הממנף ידע טכנולוגי, קשרים עסקיים, איתנות פיננסית וניסיון ניהולי ועסקי במטרה להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של העסק.

לשיטתנו, המחויבות החברתית של עסק נמדדת בשני פרמטרים מרכזיים. הפרמטר הראשון הוא חיבור בין העסק לבין מטרה חברתית בעלת קשר ברור לליבת הפעילות שלו והמתחברת באופן טבעי לתפיסה החברתית של הלקוחות, ההנהלה והמשקיעים. היקף המשאבים המוקצה למטרה החברתית חייב להיות משמעותי ככל שמתאפשר מהמודל העסקי הספציפי ובכל מקרה לא פחות מ- 10% מהרווח המותר לחלוקה. הפרמטר השני הוא קבלת תו תקן B CORP - תו תקן מחמיר ביותר הבודק התנהלות אתית של העסק במגוון רחב של פרמטרים הכוללים העסקה הוגנת, איכות הסביבה, תרומה לקהילה  ועוד.

צוות 2B-Community  מורכב מאנשי מקצוע בעלי ניסיון עסקי, חברתי, פיננסי ומשפטי המתמחים בעריכת בדיקות נאותות, אנליזות שוק, בניית תוכנית עסקית ובחינה של הפעילות החברתית וכן בעלי ניסיון רב בניהול מלכ"רים. הקרן משתייכת לקבוצת 2B של איש העסקים יואל חשין, הכוללת גם את קרן ההון סיכון 2B-Angels המשקיעה בסטרטאפים טכנולוגיים וכן את  2B-Finance זרוע שוקי ההון של הקבוצה.

בפורטפוליו אפשר למצוא את הארגונים הבאים:

נתיב בטוח. המשימה החברתית הינה הפחתת כמות הנפגעים מתאונות דרכים בישראל ובעולם. זאת באמצעות פתרונות טכנולוגיים כגון שימוש באפליקציה פשוטה שתייצר אכיפה חברתית ושינוי תרבותי, במתווה שאינו לכוונת רווח.

גן שניאור. המשימה החברתית הינה תעסוקה ומימון לבית השאנטי. הפעילות העסקית נסובה סביב גן אירועים ייחודי במדבר.

לתת עתיד. המשימה החברתית הינה לתת הזדמנות לנשים מוחלשות להיכנס למעגל העבודה באמצעות הקמת עסק. הפעילות העסקית הינה מתן הלוואות לעסקים של הנשים בתוכנית.

בית האופנה Co.Co - Collective Collection. המיזם מבוסס על מימון המונים ותרומה לקהילה. כל משקיע ומשקיעה יכולים להפוך לשותפים בקהילה של החברה, ליהנות מבגדים ומוצרים שמחזירים את כל שווי ההשקעה, מהנחה, מעורבות בבחירת העיצובים שיועברו לייצור, להינות מרווח עתידי של מכירת החברה לכשיעבור החוק למימון המונים, ולהשתתף בבחירת המטרה החברתית השנתית של החברה.

2B-Community

שתפו עם חברים :