מה זה מימון המונים ואיך גם אתם יכולים להרוויח מזה?

הכירו את השלב המהפכני הבא של "מימון המונים" - פלטפורמת חדשה מאפשרת לכם/ן להשקיע מעתה גם במיזמים וחברות. הפלטפורמה מפגישה בין היזם/ית למשקיע/ה באמצעות תיווך מינימלי, ומאפשרת רכישת מניות של החברה או חוב שלה (הלוואה).

מערכת IBI
24 מאי 2016 ב-07:19

אוהבים/ות בירה? ז’אן ונטע מבשלים בירה בבית כבר שש שנים ואפילו זכו כבר בפרסים ארציים ובינלאומיים. החלום שלהם – להקים מבשלת בירה בוטיק ברובע האמנים בערד. אז מאיפה יגיע הכסף? בשאיפה, ממימון המונים, כלומר – אולי ממני, ממך ומעוד מאות/אלפי אנשים אחרים שהמיזם הזה מדבר אל ליבם וגרונם הצמא לבירה.

ז’אן ונטע הם רק דוגמא שבחרנו להביא כאן, מבלי, כמובן, להביע תמיכה (או לא) בפרויקט שלהם או לשווקו כאן. הם שניים מבין רבות ורבים המנסים את מזלם בגיוס כסף לפרויקטים שונים באתר headstart, פלטפורמת מימון המונים.

כתבת ספר שאת חושבת שאנשים יהנו לקרוא, אבל הוצאות הספרים נתנו לך כתף קרה? את יכולה לנסות לגייס את הכסף להוצאת הספר בהדסטארט, למשל. אתה מאמין באחווה חברתית ורוצה להיות חלק מפרויקט גיוס כסף להצלת בעלי חיים? או אולי פרויקט למימון הקמה של בית כנסת בקצרין על שם הילדה תאיר ראדה? גם את אלה תוכלו למצוא באתר. העסקה פשוטה: אם הפרויקט מצליח לגייס את ההון שהוגדר מראש, תחויב/י כספית ותיקח/י חלק בפרויקט. אם לא – אז  לא תחויב/י ולא תקבל/י את המוצר, למשל, בירה או ספר.

מימון המונים ביסס אחיזה בישראל בארבע השנים האחרונות, והדסטארט היא הפלטפורמה הראשונה שקמה וגם הגדולה ביותר. האתר עלה לאוויר בנובמבר 2011 והפרויקט הראשון גייס את כספו כבר ב- 1 בינואר 2012.

במהלך ארבע שנות פעילות האתר, מעל 1,000 פרויקטים גייסו הון בהצלחה, בהיקף כולל של למעלה מ- 42 מיליון ש”ח, באמצעות יותר מ- 300 אלף איש. כיום, הדסטארט מהווה כ- 90% מתעשיית מימון ההמונים בישראל והינה פעילה מרכזית בתחום הציבורי, יזמי ועסקי.

מימון המונים – השלב הבא מהפכני אף יותר

בדצמבר 2015 עבר שינוי חקיקה מעניין, הלוקח את פלטפורמות מימון ההמונים לשלב הבא – השקעה במיזמים וחברות בתמורה למניות או חוב. לא נלאה אתכם/ן בפרטי החוק, אז בקצרה – התיקון מגדיר מחדש את מגבלות ההשקעה בניירות ערך. מעתה, פלטפורמות ציבוריות, שאינן בורסה, מאפשרות למשקיע/ה להחזיק מניות/חוב בחברות באופן ישיר וללא צורך בתשקיף.

בעברית: לאור התפתחות תחום מימון ההמונים, החוק מעודד כעת השקעות בתעשייה המקומית ומקל על מגבלות שהתקיימו בעבר. יזם/ית יכולים מעתה לגייס הון לפעילות החברה שהקימו, גם מאנשים פרטיים, באמצעות פלטפורמה למימון המונים, בלי בירוקרטיה ועלות של מתווכים פיננסים.

fundit היא פלטפורמה כזו, שהוקמה על ידי הדסטארט, בשיתוף פועלים IBI, מקבוצת IBI.

הדסטארט מביאה את הידע והניסון במימון המונים, ופועלים IBI מביאה את המומחיות בשוק ההון.

הפלטפורמה מפגישה בין היזם/ית למשקיע/ה באמצעות תיווך מינימלי, תוך אפשרות לרכישת מניות של החברה או חוב שלה (הלוואה).

למי זה מתאים?

אם את/ה משקיע/ה – בקרוב, עם השלמת החקיקה, תוכלו לקחת חלק בהשקעות שהיו מוגבלות עד כה לבעלי הון – אנשים וגופים עם כסף. כשתושלם החקיקה, גם עם סכום קטן תוכל/י להיות חלק מקבוצת משקיעים, וליהנות מקשת רחבה של אנשים ממקצועות שונים ובעלי דעות שונות, הבוחנים את ההצעה ויכולים להגיב לה על גבי הפלטפורמה. כל זה אמור להוריד במידת מה את הסיכון בהשקעה, כי בדיוק כמו בפרויקטים של הדסטארט, אם “ההמון” לא יתמוך בהשקעה, לא תחויב/י כספית וההשקעה לא תצא לפועל.

אם את/ה יזם/ת – כעת נפתחת בפניך אפשרות נוספת לגיוס הון, בתנאים תחרותיים. במקום לכתת רגלים וללכת מקרן לקרן, ממלאך למלאך (בז’רגון ההון סיכון angels – “איינג’לים”, הם משקיעים פרטים עשירים הנכנסים להשקעה בשלב הראשוני של הפיתוח), כעת אפשר להגיע ביעילות ובקלות “להמונים”. מהר מאוד תגלו האם הרעיון טוב, האם הלקוחות הפוטנציאלים של המוצר או השירות שאתם מפתחים יעמדו בתור, ממה אנשים מתלהבים ועל מה יש ביקורת.

כולם מרוויחים

אפשר לראות זאת כמצב של win win: היזם/ת מרוויח/ה מפיזור ההשקעה בין משקיעים רבים, במקום להסתמך על מספר משקיעים בודדים. המשקיע/ה יהנה/תהנה מגישה להשקעות ראשוניות בפרויקטים שאולי יצליחו ויניבו תשואה נאה שהיתה שמורה עד כה למיליונרים בלבד.

אז אתם/ן מוזמנים/ות להיות הראשונים/ות להירשם, וליהנות מהזדמנויות השקעה מעניינות.

לפני סיום, חשוב לומר: השקעה באמצעות fundit אפשרית כעת רק למשקיעים פרטיים “כשירים” (על פי הגדרת רשות ניירות ערך). בהמשך, אם ישראל תאמץ את הרגולציה הנהוגה בתחום זה ברוב חלקי העולם, פרויקטים אלו צפויים להיפתח להשקעה גם עבור כל משקיע/ה פרטי/ת.

דברו איתנוהשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    תכנים שיעניינו אתכם

    הירשמו לקבלת עדכונים במייל